Het is enorm belangrijk dat je potentiële klanten weten waarom je bestaat en wat je te bieden hebt. Daarnaast is het ook handig om op voorhand je focus en doelgroep te bepalen zodat je je communicatie kan toespitsen op het juiste publiek.
Nu je weet wat je wil bereiken met je merk of bedrijf, is het tijd om deze strategie te vertalen naar een concrete campagne. Op welke manier wil je je doelgroep bereiken? Welke kanalen wil je hiervoor gebruiken? Wat is het budget? Wat wil je concreet realiseren? op basis van welke criteria zal je evalueren?
Een goede campagne is niks zonder creatieve invulling. Probeer het verhaal achter je onderneming duidelijk te maken en de klanten hierin mee te slepen. In deze stap moet je je doelgroep écht kunnen overtuigen door in te spelen op hun behoeftes, vragen en problemen. Overtuig je publiek dat jij de oplossing bent!
Afhankelijk van de sector kan je heel creatief omgaan met je communicatie- en marketingstrategie. De tijd van saaie teksten en advertenties is voorbij. Probeer je doelgroep te triggeren door hun persoonlijk aan te spreken en in te spelen op de behoeftes van de klant.
Wil jij ook meer impact creëren met jouw marketingstrategie? Ons team helpt je graag verder!
Auteur: Johan Houbart , strategisch expert
Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.